Assalamualaikum..

Assalamualaikum..

Apa Khabar Semua...

Apa Khabar Semua...

Pandai ker wat Potato Salad ni???

4:08:00 PTG

Hari ni... terasa nak makan kambing panggang...
dah suh Mr.HB beli kambing kat Tesco atau Giant balik kerja nanti...

pastu...
terbayang plak potato salad ngan coleslaw...
nak wat benda alah tu.. bahan2 takder..
yang ada.. potato ngan mayonis jerk...

cukup ler nak wat potato salad tuh...

aku pergi search macam2 resepi..
sebab bukan aku reti nak wat semua tuh...
ini ler festaim aku nak buat...

aku guna resepi dari BLOG FATIN LIYANA
senang jerk bahan2 dia...
nak resepi real.. jengah la blog dia ek...

bahan2 aku...
4 biji potato.. kupas kulit.. potong segi dan rebus dgn sedikit minyak dan garam..
then.. 4 sudu mayonis, sikit garam, dan sesudu jus limau nipis...
aku tak letak daun bawang sbb takder benda alah tu dlm peti ais aku..
nampak sangat tak buat sup sejak Ramadhan nih...

bila potato dah empuk, toskan dan gaul dengan bahan2 tu semua...

tadaaa.....





rasanya??
sedap ke tak sedap.. tengok la masa berbuka nanti...

so.. sejukkan dulu dalam peti sejuk...
nanti kita rasa sama-sama ek....





You Might Also Like

0 007 comments

Flickr Images

Follow Us