Assalamualaikum..

Assalamualaikum..

Apa Khabar Semua...

Apa Khabar Semua...

Hari pertama berpuasa...

10:50:00 PG

Bukan nak citer pasal apa... tapi saja nak recall balik.. ari pertama puasa.. semalam laa... macam2 dugaan.. dari kerja kat opis yang bertimbun.. hingga la ke pasar Ramadhan yang takder apa2 aku nak beli.. sebab semua dah abis..

Efek pada aku yang poser ari pertama... kepala pening.. mungkin sebab kurang ambik air.. tapi.. aku bangun sahur 3 kali ko.. kali pertama kul 2 pagi.. rasa nak terkucil.. bangun minum air... tengok jam.. tengok mr.hubby.. lum balik lagi.. selalunya.. dia balik kul 3 pagi laa.. kerja mengalahkan PM.. kerja manjang...

pastu.. try call dia.. rupanya on the way.. siap suh aku masak nasi.. dia lum makan dari petang.. laaa... laki aku nih.. kalau kerja.. makan pun lupa... aku bangun balik.. ke dapur.. masak nasi.. masuk bilik.. sambung tidur.. sambil peluk2 si kecik..

kul 3 hubby dah balik... aku tersedar dia dok dalam bilik air... mandi.. aku bangun.. masak telur dadar... pastu.. aku masuk tidur balik pas makan...

kul 5.15.. aku bangun balik.. bangun minum air.. yer laa.. tadi bangun sahur awal sangat..

pastu kat opis plak.. semua cakap yang baik2 jerk.. huargh..huargh..huargh... kalau tak.. sebelum puasa.. cam pelesit semua.. cakap cam jerangkung... alih2.. semalam.. cool semua.. baik2 jerk... hahaha...

masa balik kerja plak... aku balik kul 5.30 ptg.. tapi semua member2 dah blah dah.. dorang balik awal masa bulan puasa.. kul 4.30.. terkontang kanting aku sorang2.. apa lagi.. layan game laa..

aku gerak dari opis kul 5.40 ptg.. lenggang mak limah ke kedai runcit.. beli majalah.. pastu jalan lenggang lagi ke stesen komuter PUTRA.. laa.. apa kes??? dorang yang balik kul 4.30 pun lum blah lagi dari stesen tuh?? hahaha... rupa2nya.. semua train penuh beb.. cam sardin terlebih dos.. aku naik tren ke Sg. Buloh... yer la.. aku dok Kuarters Jalan Duta jerk.. stesen Segambut jerk.. dekat.. tapi.. dalam dekat2 pun.. kalau dah cam sardin terlebih dos.. terlepas gak..

pastu.. train ke Sg. Buloh tiba.. tapi ko.. apa punya turr la drebar tuh.. laju giler bawak train.. ingat F1 ker?? pastu berenti mengejut plak.. prreeettt... jauh ke depan.. berlari2 bapak kami kejar.. yer la.. dah lenguh tunggu train.. asyik penuh jerk... aku tak kira.. nak masuk gak.. penyek pun penyek laa... aku kan besar.. ada beran nak penyek aku?? hahaha... dapat la masuk.. dok bertempek cam cicak kembung kat pintu train..

wei.. korang bukan tak tau,.. masa bulan puasa ni.. hidung aku sensitif sikit... cam2 bau dapat dihidu.. dorang sembang jerk.. tapi aku tenang.. itu la bau kasturi dari syurga.. hahaha.. dan hidung aku dapat tangkap bau hangit.. cam benda terbakar jerk.. campur plak bau2 lain.. hish... cam nak pitam..

dah sampai kat stesen Segambut.. train tu rupa2nya terbakar.. hahaa.. sib baik aku dah keluar... lama gak delay.. dekat 20 minit gak.. kena padamkan apa yang terbakar tuh.. patut la aku tengok gerabak wanita tu berasap..

dah sampai umah.. rehat jap.. hubby call.. ajak ke pasar Ramadhan kat SPPK... ikut la.. kot2 ada yang menarik.. TAPI KO... apa punya turr la.. semua dah abis.. aku tengok jam.. baru kul 6.45 ptg.. awalnyer semua dah abis.. alih2 aku ke kedai runcit.. beli bihun dan kobis.. balik umah masak.. sayur kobis + bihun.. goreng ikan masin dan telur dadar.. lagi sedap..

ingat nak beli kat param.. rupa2nya kena masak sendiri.. yang aku suka.. anak aku asyik sebut.. "sedap la mama masak.." so.. lelah dan letih aku masak.. semua berbaloi..



You Might Also Like

1 007 comments

Flickr Images

Follow Us