Assalamualaikum..

Assalamualaikum..

Apa Khabar Semua...

Apa Khabar Semua...

Oats.. anyone??

3:51:00 PTG

Salam semua..

saya datang lagi..

hari ni nak citer pasal makan je...
sejak 2 menjak ni.. saya suka sangat makan oats..

saya guna oat plastik biru ni.. masak sikit.. gambar ni ambik kat gugel..

bawah ni plak.. semua oats yang saya masak dan makan hari2..
breakfast ngan oats
lunch ngan oats
dinner ngan oats..
sedap seh...





ada yang tanya... cemana nak masak ni? alahai.. sonang jo...

mula2.. masukkan oats dalam periuk.. masukkan air.. kalau nak cair cam bubur nasi.. letak la lebih air.. kalau nak pekat sikit.. kurangkan le sikit air.. tapi saya suka yang cair skit..
sukatan?? ala.. hagak2 ler... eheheh..


then.. utk seperiuk @ lebih kurang 1 liter air dan 3-4 genggan oats.. saya letak seketul kiub ayam.. kalau tak nak letak pun takpe.. letak je garam skit.. jgn byk.. sket je...

then.. masak la sampai oats tu mendidih dan masak.. angkat dan masukkan dalam mangkuk.. boleh makan bersama dengan ikan bilis goreng... yum..yumm..yummyy..

opss.. saya taburkan serbuk lada sulah utk sensasi pedas..

tapi uolss mesti heran kan?? napa oats saya cam tak menarik jer.. tak variasi jer.. alahai.. saya kan masih dalam mood berpantang sebab keguguran.. so.. takder la nak masak oats beria.. masak yang basic je..

tp.. kalau uolss kreatif.. bubur oats ni leh tambah sayur.. ayam.. daging.. atau apa je yg uolss rasa nak letak.. emm.. mix vege shud be nice kan...

oklah.. nanti bersiaran lagi..

tatatata.....



You Might Also Like

0 007 comments

Flickr Images

Follow Us