Assalamualaikum..

Assalamualaikum..

Apa Khabar Semua...

Apa Khabar Semua...

Sapa buat ujan ni Mama?

8:26:00 PG

Itu la soklan cepumas dari si kecik bernama Muhammad Adam Danish semalam.... masa tu kami sedang jalan2 sambil jelajah kedai perabot... kenapa?? kami nak cari tilam daa.. kami pergi MFO (Mattres Fair) kat Ampang, depan Gleaneagles... si kecik tu memang seronok sangat ke sana.. yer la.. banyak tilam semua...
"waa... mama... best kan kat sini..."
"apasal lak best?"
"best la... sonok kan mama?? banyak..banyak tilam.."
emm.. anak teruna ku ... tak menang tangan dia menyentuh setiap tilam dan katil kat situ.. siap nak panjat2 lagi.. siap boleh cakap...
"mama.. ni bantal murah ni... beli la mama..."
waa... banyak la ko murah.. reger dia satu bantal pun berpuluh2 hinggit... baik guna bantal kekabu jerk.. baru sebiji RM6.. heheh.. bantal yang aku borong kat Pasir Mas masa balik kampung cuti sekolah lepas...
pastu.. bila tanya promoter kat situ.. tilam tu akan dihantar 2 minggu lagi... waa.. lamanya.. so, kami ambik keputusan.. baik beli kat kedai biasa jerk kot.. tapi... kena compare harga gak... kalau tak berbaloi.. kami beli la kat sini..
pastu... kami nak pergi makan lak.. makan kat Suria Station.. nak makan western... dalam perjalanan.. hujan mmg lebat giler... satu soklan cepumas dari mulut si kecik..
"mama... sapa buat ujan?"
"haa??"
"sapa buat ujan?"
sudah.. camner aku nak explain ni? dia dah ler kecik.. umur baru 3 tahun lebih.. nak explain tahap mana? kang aku explain.. dia tak faham lak... so.. aku ambik jalan mudah untuk fahamkan dia.. aku cakap...
"hujan ni dibuat oleh ALLAH... DIA turunkan ujan sebab sekarang ni kan panas... ujan tu sejukkan badan kita.. jadi air ujan boleh beri minum kat binatang.. cow minum air... sheep minum air.. pastu pokok2 tumbuh dengan banyak... Adam suka tak ujan?"
"suka.. sejuk.."
pastu dia terus tadah tangan... terus baca LAILAHAILLALLAH... MUHAMMADUN RASULULLAH... (tapi versi budak umur 3 tahun yang pelat laa...)
tersentuh aku... sejuk perut aku yang ngandungkan dia walaupun tak sampai 9 bulan 10 hari sebab dia kluar awal sebelum due.. aku darah tinggi masa ngandungkan dia... lagipun.. dia kluar ikut tingkap... heheh.. ceaser la...

babah dia kat sebelah cuma senyum jerk.....



You Might Also Like

0 007 comments

Flickr Images

Follow Us