Assalamualaikum..

Assalamualaikum..

Apa Khabar Semua...

Apa Khabar Semua...

Diet Atkins ke laut..

1:21:00 PTG

Assalamualaikum uolss..


Buat apa hari minggu ni?
Boring kan dok umah je..
Tapi iolss suka dok umah.. Tengok tv.. Baring2.. 
Boleh dikatakan quality time with my son ler...

Pepagi bangun.. Budak demok tu dah ngadu lapar..
So.. Kena lah masak sarapan skit..
G dapur.. Nasi malam tadi banyak lebih.. So.. Plannya of coz ler masak nasi goreng..

Actually.. Plan awal nak masak nasi lemak.. Lama dah tak makan nasi lemak.. Ye la.. Sejak dok menggiler dengan Diet Atkins... Semua carb tolak tepi..
Tp.. Iolss tak tau laa.. Napa iolss ni tak sesuai dengan Atkins.. Sbb berat iolss ni tak turun beb.. Dok macam tu je.. Sedehhh...

Tapi.. Kalau uolss nak try Atkins.. Boleh je.. Try ler.. Baca info kat sini.. repost-diet-atkins

So.. Nak tunjuk ler nasi goreng iolss hari ni...
Alahai.. Masak nasi goreng pun nak tunjuk sini ke? Mcm la org tak reti masak nasi goreng..

Heyyy... Kalau yang tak pernah masuk dapur.. Memang tak reti masak nasi goreng beb.. Tp.. Yg pandai masak tu.. Uolss memang awesome..

Bahan2 mcm biasa...
Bawang.. Cili kering.. Then tumis.. Biar tumisan ni garing sikit...

Tumis bawang dulu.. Dah layu.. Masukkan cili kering yg telah diblend...

Dah garing.. Pecahkan telor..
Kacau.. Biar dia garing skit gak..

Masukkan nasi sejuk lebihan semalam..
Kacau.. Masukkan garam.. Sikit perasa..


Tada...
Siap..

Owh.. Sblm tu.. Panaskan kuali..
Untuk masak telor mata..

Tada...
Telor mata yang berkrim...

Jemput makan semua...

You Might Also Like

1 007 comments

Flickr Images

Follow Us