Assalamualaikum..

Assalamualaikum..

Apa Khabar Semua...

Apa Khabar Semua...

Aku kena bebel.. padan muka aku!!

11:39:00 PG

Semalam... aku ke opis.. mr.hubby hantar... kalau tak.. aku pergi tumpang kawan jerk.. bayar jerk RM100/month.. memang dijamin sampai ke lif opis.. so, pagi semalam aku masuk lambat laa.. pastu aku dengan muka kesian.. minta tolong dia ambik lak belah petang.. heheh.. aku sebenarnya malas nak tunggu teksi.. berebut ngan mat dan minah indon.. mat dan minah negro.. so.. aku suh dia datang ambik la.. dia kata.. lambat sikit.. takper.. relaku tunggu.. hehehe..

selalu aku blah dari opis kul 4.30 ptg.. tapi semalam aku balik jam 6 ptg.. woo.. semua terkujat.. apahal lak minah ni balik lambat nih?? kalau tak.. jarum jam lum kul 4.30 aku dah blah.. sebab jam punch card dah lebih dari 5 minit awal daa.. yo la.. mr. hubby balik kerja kul 5.30 ptg.. dari opis dia kat Jalan Semarak tuh ker Jalan Duta (umah kerajaan yang aku dok skrg nih..) ambik masa gak walaupun dia naik kuda dia tuh (moto rxz merah dia..) sampai umah.. tambat kuda kat kandang.. ambik gondola laks.. pastu pandu gondola ke opis aku kat Pusat Bandar Damansara pun ambik masa walaupun dekat...

aku dah tunggu kat tepi jalan.. sambil godek2 h/p.. tiba2 mr.hubby call.. dia dah sampai.. dengan lenggang lenggok yang tak berapa cuns tu aku capai hand bag.. sambil letak h/bag kat lengan.. jalan cam mak datin.. korang bayangkan la mak datin jalan camner ek.. cam pondan tak sudah tu.. aku dah perasan mr.hubby dok perati jerk aku kat sebelah jalan yang sedang menunggu untuk melintas..

tengok kiri.. tengok kanan.. jommm kita melintas.. uuuu.. ada moto lalu...

sampai jerk kat dalam keta.. debushh.. aku kena marah.. ko tau sebab apa??? aku tak hati2 melintas... pegang beg cam mak datin @ pondan tak sudah..

mr.hubby: waaa.. senang ati jalan... kalau jadi apa2.. tersungkur sebab diragut ker apa ker..

aku: terus menjawab... tadi pegang ok.. kepit celah ketiak.. ni jerk baru pegang camni..

menjawabb... lagi la aku kena sembur..

mr.hubby: mulut boleh lentur.. leh jawab jerk macam2.. kalau mulut besi leh pateri..

kuang..kuang..kuang.. aku kena marah lagi..

mr.hubby: tak tengok dalam tv, surat khabar.. radio.. semua dok cerita pasal ragut.. mati.. kalau mati terus takper.. kalau terlantar jerk kat katil?? sapa susah??

fuyoo.. laki aku.. marah tahap gaban tuh.. aku?? diam jerk.. sambil mencebik..

mr.hubby: orang cakap tak nak dengar.. mencebik lak.. aku terkujat.. laa.. dia nampak ker??

dari Jalan Semantan ke Jalan Kuching... pot pet..pot pet.. sambung ke Jalan Duta.. pot pet.. pot pet..

mr.hubby: dengar tak orang cakap nih?? kalau orang cakap jerk diam.. dengar ke tak tak tau..

aku: laaa... tadi orang menjawab.. marah... ni orang diam pun marah.. (dalam hati jerk.. takut nak luahkan)

kalau dia marah.. mmg pedas jerk.. dia leh kata..

mr.hubby: B malas nak marah2 petang2 nih.. sakit kepala membebel pasal benda2 yang remeh nih.. dah skolah tinggi2 sampai masuk U, takkan benda budak SPM tu pun nak kena cakap gak?? Pikir pakai otak tuh..

aku: B... jom kita pergi kedai belakang... beli lauk la..

huargh..huargh..huargh.. nak lari dari kena bebel.. tukar tajuks... tapi muka mr.hubby still tegang jerk.. cuma dah kurang ckit ar.. pastu..

mr.hubby: B membebel bukan apa.. sayang kat ayang.. kalau jadi apa2.. camner? nampak tak moto lalu tadi? perasan tak?

aku recall balik.. ada ke moto lalu tadi?? ada.. tapi.. aku tengok budak tu ok jerk.. baik jerk muka dia.. takde cam peragut pun??

dia dapat baca fikiran aku...

mr.hubby: tak semestinya muka hodoh cam penyelak jel jerk yang meragut.. muka baik2 pun ramai yang jadi peragut..

aku diam jerk.. kalau menjawab lagi.. siap la.. so, sampai la ke kedai.. masuk kedai beli barang.. pastu balik umah.. masa dalam keta, radio ERA.. iklan dia pun citer pasal ragut.. heheh.. terkena aku... mr.hubby dah diam.. cuma ada lagi ayat2 akhir..

mr.hubby: lain kali hati2.. tengok kiri kanan.. mata tu biar tajam.. perhatikan org sekeliling.. jangan pandang remeh.. mudah semua perkara..

aku: yo la.. (dalam hati gak)

aku angguk pok ko (sesumpah) heheh...


You Might Also Like

0 007 comments

Flickr Images

Follow Us