Assalamualaikum..

Assalamualaikum..

Apa Khabar Semua...

Apa Khabar Semua...

Nothing to say..

2:40:00 PTG

Takder apa nak tulis.. yang semestinya:>>>>>

1. Aku makin temuks... gemuks... gumuks... badaks..

2. Baju baru aku dah siap 3 pasang.. baju raya dan baju kerja...

3. Aku gilerkan jait maniks.. sebenarnya aku ni takder seni langsung nak jait maniks.. tapi nak gak jait.. siap beli buku tu... huah..huah..huah..

4. Poser ganti dah abis.. menunggu poser datang laks.. heheh...

5. Perasaan kemalasan tu sentiasa hangat membara.. tak pernah padam walau sedetiks...


hahahha... mmg poyos la aku nih.. haa... hari ni sarapan ngan bihun goreng+paru (RM3) pastu minum air kosong baru habis 1000ml.. aka 1L.. malas nak isi botol.. heheh.. bari jap makan nasi sesenduk+ayam kampung goreng cicah air asam.. (RM6.50).. mahal kan?? grrrr.. cekik darah... tapi aku mencekik gak..

malam ni nam masak sup Campbell cicah roti.. tapi aku nak wat karipap sardin gak.. baru first time nak wat nih.. hhehe..

malam tadi aku masak "PARU MASAK KARI".. mmg peberet laki aku.. korang nak tak resepi dia? senang jerk.. sat aku citer..


Bahan2 dia..

1. Paru sekilo ... cakap jerk sekilo.. bila dah masak.. sikit jerk.. tapi boleh la makan sampai 2 kali.. means masak utk makan tgh hari dan makan malam.. heheh.. jimat masa.. takyah masak lagi..

2. Santan setengah kilo.

3. Cili kering 5 tangkai + bawang merah 5 biji + bawang putih 3 ulas + halia 2 inici (blendkan semua.. pastu tumis)

4. Serbuk kari.. aku pakai serbuk kari imported dari Klate laa... balik kg mesti beli sebuk kari tu sebab.. ianya spesel kerana serbuk kari tu adalah serbuk campuran.. dlm tu ada serbuk kunyit, serbuk lada, serbuk kari, serbuk kerutup..

5. Setelah bahan no. 3 ditumis.. letak bahan no. 4.. pastu masukkan paru.. kacau biar bahan2 tumis serasi dengan paru.. pastu letak santan..

6. Masukkan garam, gula (tapi kalau letak gula melaka lagi kick), air asam jawa/asam keping (asam keping letak satu jerk)

7. Biar mendidih hingga pecah minyak.. kacau selalu takut terkeluar dari periuk.. and then.. dah masak.. rasa la garam gula dia ek..

senang jerk kan?? ala.. pejam mata pun boleh buat.. gambar takder la.. selalu lupa nak snap...

You Might Also Like

4 007 comments

Flickr Images

Follow Us