Assalamualaikum..

Assalamualaikum..

Apa Khabar Semua...

Apa Khabar Semua...

Aku memang tak reti masak..

9:23:00 PG

Semalam.. konon-kononnya.. nak masak la ni.. konon-kononya... tapi hampeh...


aku sebenarnya nak try wat karipap.. tengok betul2.. KARIPAP.. tapi mmg aku ni jenis tangan yang takder seni masakan laa.. tak jadi ko... masa aku panaskan minyak nak masuk dlm tepung tu ok lagi.. tapi bila dah perap dlm setengah jam tuh.. nak uli la wat bentuk.. doh dia cam tak nak lenyek laa.. puas aku canai... last2 aku canai tebal la sebab dia tak nak jadi nipis.. aku masukkan inti sardin yang deboom.. inti dia sedap lak.. hehehe.. puji tu.. tapi siyus beb.. sedap...


bila dah bentukkan.. aku tekan jerk dengan garpu utk wat kelim dia.. haa.. ambik ko... tapi aku wat dlm 10 biji jerk.. balance.. aku dah give up.. masuk dlm plastik.. doh tu simpan balik dlm peti ais.. inti dia masukkan dlm bekas.. campak gak dlm peti ais.. tapi inti dia leh wat sandwich..


yang syoknya.. bila dah masak.. sedap.. kulit luar rangup dan sedap.. inti kena dengan citarasa.. cuma.. bentuk karipap tu yang tak semenggah... buruk giler.. anak aku bantai 5 biji.. masa dia makan 3 biji... aku dah marah dia.. sebab makan banyak.. takut terlebih makan.. nanti muntah.. tapi.. aku letak kat tengah meja.. dia leh panjat kerusi.. senyap2 makan lagi 2 biji.. tapi.. mmg malam tadi aku tak bagi dia makan nasi.. hehehe..
so.. kesimpulannya.. aku nyer KARIPAP memang sedap deboom ar.. hehehe..

You Might Also Like

3 007 comments

Flickr Images

Follow Us