Assalamualaikum..

Assalamualaikum..

Apa Khabar Semua...

Apa Khabar Semua...

Senyuman yang bergigi...

12:49:00 PTG

Assalamualaikum uolss..

Hai alls..

Hari ni mood nak update blog mari plak..
dok godek2 nuffnang.. rupanya banyak contest ada kat situ..
dulu tak sempat nak buat ini semua.. kerja banyak.. bz manjang..

nak try contest ni... senyuman... ;)
so.. I terai jelah..
senyuman yang bergigi.. #MYInvisalign and #NuffnangMY


Actually..
kalau semua orang tengok gambar aku.. mana ada satu gambar pun yang aku ni sengih nampak gigi? sebab apa? gigi tak cun.. ahaks..
cer tengok ek..


 

semua senyum simpul je..
sebab apa uolss nak tau??

gini citer dia..
**********************************************************
 
 
Dulu..
masa aku tingkatan 2..
aku ni kan budak gomok.. memang comot abislah..
sib baiklah sekarang ni tak comot cam dulu.. kiranya ada perubahan sikit laa.. sikit je la.. ahaks..
 
macam biasa.. budak2 tengah 'up'.. dan mengikut aliran semasa.. nak merasa berboifren..
huyoo.. ko tu dah la gemuk beb.. comot plak.. g skolah kasut tak basuh.. baju tak pernah bergosok.. (ini memang reality aku dulu.. sampai tingkatan 5 pun aku mmg jarang iron baju.. iron hari Ahad.. basuh pakai utk seminggu)
 
aku ni ada la minat kat mamat sorang ni.. (rahsiakan nama dia ek) hensem dowh.. pada mata aku ler.. oh.. mmg kalau aku tengok dia.. jadi malu-malu kucing lah.. padahal dia tak pandang aku pun... dia ni sekelas ngan aku.. dan aku sangat suka tengok dia.. pastu berangan.. dia jadi boifren aku.. sampaikan kalau aku tengok dia tanpa dia sedar.. aku senyum dan sengih sendiri.. korang leh bayangkan laa... minah comot yang entah hapa hapa minat orang hensem.. tapi... yang bagusnya.. dia tak sombong.. mmg baik je orangnya..
 
nak jadikan cerita..
aku ni matured lambat.. form 2 baru nak kenal bendera merah.. kalau pompuan tau la maksud aku kan.. kalau lelaki aku nak explain cemana ek?? ala.. ini tak jadi taboo dah kalau aku cakap pun.. my first period adalah masa tingkatan 2.. so.. kiranya aku ni dalam kategori lambat gak ar.. sbb kawan-kawan aku masa dok darjah 5 atau 6 dah mula datang period..
 
wei.. ko dah la takder pengalaman.. mana la nak standby pad bagai.. mana kenal lagi kotex ke apa.. adusshh.. yang 'bestfriend' ni plak datang masa kat sekolah.. lagi ler gelabah wei..
 
masa dalam kelas.. aku tak perasan pun.. sbb aku ni dok kat meja sendiri jer.. lagipun.. aku dok blakang.. sbb badan besar.. kalau dok depan.. sian org belakang tak nampak kat depan.. terlindung..
 
yang dijadikan story hangat.. masa rehat ler..
aku nak g cari makan.. duit dalam poket ada la RM1.. sbb aku ke sekolah ngan basikal.. so.. mak bagi duit belanja RM1 jer laa.. tu pun dah banyak wei.. masa sekolah rendah.. duit belanja 50 sen je.. sbb aku dah sekolah menengah.. duit belanja naik sikit..
 
ok.. balik kepada story tadi..
aku jalan2 ler dengan member.. nak g beli kuih.. masa tu.. mamat hensem tu (pada mata aku la.. pada mata org lain biasa je) ada kat tempat dia.. dok kemas2.. mungkin nak pergi makan gak ler.. cam biasa.. aku senyum je tengok dia.. WALAUPUN dia tak tengok aku.. tp aku rasa dia perasan sebab tetiba je dia pandang aku.. blushing wei rasa muka aku ni.. tapi aku buat2 la pandang arah lain.. terus aku ajak member aku kuar dari kelas..
 
masa dok jalan kat tepi kelas.. aku dengar orang panggil nama aku.. aku wat derk jerk.. sbb aku takut ada jer 'samseng2' yang nak ejek aku.. pastu tetiba aku rasa cam ada org kat belakang.. aku toleh.. Oh!! mamat hensem ni.. rasa menggigil segala sendi dalam badan..
 
"Awak.."
"Ye.."
"tengok baju awak.. kat belakang.. ada benda.."
"apa?"
 
aku terus tarik baju.. Alamak!!!.. aku terus pandang member sebelah...
"Wei.. ko datang haid la wei.." kuat plak tu..
 
aku terus lari masuk toilet... dah korang faham2 ler kena buat apa kan.. capai tisu.. berlapis2.. sbb nak cover sebelum balik rumah petang nanti.. lencun baju aku.. basuh utk ilangkan warna merah.. baju putih kan.. pastu kat kain lagi.. kat toilet sekolah mana ada pengering macam kat toilet sekarang.. nak keringkan baju dan kain yg kena basuh tuh punya la hazab.. so.. lebur la niat nak beli kuih ari tu..
 
yang sampai sekarang aku takkan lupa.. kawan yang mmg baik hati.. tak macam pelajar lelaki lain.. kalau pelajar lain yg nampak.. mmg sampai habis sekolah ler aku kena bahan..
 
kawan-kawan lama.. sentiasa dalam kenangan walau di mana mereka berada..
uish.. ada yang lost contact.. tp skrg kami tengah jejak kawan2.. kan ada facebook.. instagram.. twitter.. whatsapp..



## eh.. kalau korang nak tau.. sampai sekarang takde sapa pun tau pasal hal ni.. pasal aku suka dia.. pasal dia tegur aku.. ahaks.. member2 sekolah pun tak tau.. biarlah ianya jadi rahsia... dan kenangan lalu yang membawa senyuman yang bergigi.. hehehehe...


besarnya gigi kapak..
boleh belah kayu api..
ahaks...




You Might Also Like

0 007 comments

Flickr Images

Follow Us