Assalamualaikum..

Assalamualaikum..

Apa Khabar Semua...

Apa Khabar Semua...

Menu Senang Untuk Wanita Berkerjaya

11:28:00 PG

Assalamualaikum semua..

Hyee.. allss....

Sorry to say.. bz teramat sekarang.. nak update blog pun tak sempat...

Hari ni dalam kebizian ni.. nak selit gak menu buka puasa yang amat digemari..
tak perlu bersantan bagai.. semua guna air je..

Cer tengok tajuk.. tak menghagak-hagak..

hidangan semalam...
makan berdua je ngan anak teruna.. sebab mr. husband takde.. ke Kuala Pilah katanya..
so.. masak simple2 jelah.. even kalau mr. husband ada pun.. ini gak masaknya..

dari ofis.. dial myteksi.. jam 6 lebih..
jalan jem plak tu.. tersengguk2 dalam jem..
sampai umah dah 6.45.. bergegas masuk dapur..
masak simple2 je..

menu berkuah.. sup sayur je.. letak bontot ayam.. pecah telur.. siap..
sayur kobis dan bunga kobis.. tomato..

menu kering... sampingan...
ayam crispy.. warna hitam sbb panaskan lebihan sahur.. sayang membazir..
pastu goreng jejari ayam.. ini sedap sgt.. tak tau la aku suka sangat..

tada... pembuka selera.. tiap2 hari ada..
acar timun... semangkuk ni hanya sebji timun je.. dapat la semangkuk.. boleh makan dari berbuka hingga sahur...
nak buat senang yang amat...
potong timun.. cili padi.. tomato sebiji (buang biji), 2 ulas bawang merah dan seulas bawang putih
dalam satu mangkuk, letak 2 sudu gula, sesudu kecil garam.. 5 sudu cuka.. perasa sikit.. kacau sebati.. masukkan hirisan timun bagai dalam cuka dan gaul sebati.. siap

dan... ika terubuk masin..
potong pendek2 mcm ni.. goreng sedikit garing.. sedap.. tulang pun tak banyak sbb kita dah potong pendek kan...

You Might Also Like

2 007 comments

Flickr Images

Follow Us