Assalamualaikum..

Assalamualaikum..

Apa Khabar Semua...

Apa Khabar Semua...

My hero admit ward!!!!...

5:00:00 PTG

Adam admit ward.. sebab overheating.. kesian dia.. nak aku citer ker?? mmg gelabah giler tau...
ok.. malam Jumaat.. aku dok ronggeng2 kat dapur.. si Adam nak susu.. aku bancuh 9 auns.. pastu dia landing sedap kat sofa sambil kelek bantal busuk dia... pastu aku masuk toilet.. mandi..
lepas minum susu... dia panggil aku..
"mama... mama... Adam rasa badan adam ni panas..." sambil2 dia dok sentuh2 kepala dia...
aku tekap tangan.. aha.. mmg panas.. tapi takder la panas sangat... aku ambik termometer.. letak celah ketiak.. suhu dia 37.5'c.. panas la tu.. kira tanda2 demam laa.. aku ambik ubat bontot... sumbat.. tak nak dia melarat... pastu.. aku cam biasa letak kain basah kat kepala.. bukak baju semua..
pastu.. kul 11.. kami masuk tido... tapi aku dah tido2 ayam jerk.. takut la malam2 suhu dia naik lagi...
kul 4 pagi.. dia tido resah gelisah.. aku call babah dia.. masa tu en. hubby still kat opis.. suh balik cepat.. takut apa2 kat anak... suhu dah cecah 38'c... makin naik laa.. masa ni kami tido dlm ekon.. pastu aku ajak dia tido luar... masuk satu lagi ubat bontot.. tengok tv sampai la kul 6 pagi...
kul 6 pagi lebih.. mr. hubby pergi ambik adik aku kat stesen Putra.. dorang datang dari kampung... Adam nak ikut... babah dia bawak laa.. aku pergi solat subuh...
pastu.. kul 6.30.. dorang balik.. mr. hubby dokong Adam.. kata anak sakit perut.. Adam masa tu dah menggigil.. siap cakap "adam sakit mama.. adam dah tak tahan ni.." aku cuak gak.. kenapa tiba2 sakit perut?? tadi ok jerk.. aku ambik minyak yuyi.. letak kat perut.. tak ilang gak.. terus mengguling2...
pastu.. dia nak baring kat riba aku... siap suh aku bacakan doa untuk dia... aku baca ayat kursi.. hembus2.. pastu letak air kat badan dia.. sebab rasa panas sikit.. tiba2 jerk terus dia kejang.. kami cepat2 masuk bilik air.. siram...
dia kejang dengan mata terbeliak.. mulut keluar buih... aku kan pernah alami dia kena kejang cam tu masa umur dia 2 tahun dulu.. so.. takder la aku meraung lagi.. tapi.. gelabah jugak.. sib baik masa tu babah dia ada... lepas jerk dia tenang.. kami terus ke kecemasan HKL...
tengok.. ok jerk dok spital... ralit watper???
main game laa.. apa lagi...
tangan bekas ambik darah.. tak dapat.. sebab urat takder... bukan takder apa.. tak dapat yang boleh kluar darah... so...
kaki la yang jadi mangsa.. meraung2 dia.. sakit... terus nak balik umah...
masa ni.. misi dok cabut jarum kat kaki... dah boleh blah dari hospital...
cabut.. jangan tak cabut... masa ni.. mulut dia dok ngomel jerk.. sakit laa.. apa laa..
dah ok...
masa dok siap2 nak balik.. ada la dokter2 yang masih belajar.. nak wat ujian kat Adam.. aku cakap.. buat laa.. sebelum kami balik.. semua dok kerumun dia...
empat orang tu wat rawatan/ujian yang sama.. boring giler muka pesakit nak tunggu dorang abis.. hahah.. adam siap pusing kanan.. pusing kiri... hahah. boringg....




You Might Also Like

4 007 comments

Flickr Images

Follow Us