Assalamualaikum..

Assalamualaikum..

Apa Khabar Semua...

Apa Khabar Semua...

**Hasil kerajinan perjalanan menempuhi cabaran di bulan Ramadhan..**

5:12:00 PTG

Cam biasa..
hari Jumaat.. break panjang..
so..
kami jalan2 sambil cuci mata..
plan nak g Parkson jerk..
so.. sblm tu.. singgah gak kat gerai2 kecik dalam The Mall..

benda pertama yang aku beli...

buah tiin...
kenapa aku rembat buah ini?? sbb.. aku suka..
kalau nak dapat makan buah ni.. masa sedara mara pergi Mekah jerk laa..
kalau tak.. jgn arap laa..
masa aku dok merendek tu.. terpandang buah ni.. so.. beli jerk la..
rege dia RM9 jerk..

benda kedua hasil rembatan aku...

kurma madinah/kurma nabi..
mahal sikit laa..
rege dia RM12..

sebab aku cari kurma ni??
org kata.. kurma nabi bagus..
so.. beli la..
mentang2 la kat umah aku lum ada lagi stok kurma nih...


rembatan ke tiga pulak...

campuran buah2 kering..
semua ada...
buah tiin..
buah zaitun..
badam...
aprikot..
mulberry..
cranberrie..
all in one..

rege dia.. RM12..

tapi.. ketiga2 hasil rembatan di atas.. RM30 jerk..
beli banyak.. dia kasi murah la sikit...
berbaloi2...
ahaks..


dan ini plak..
hasil aku dok melangut tunggu member aku shopping..
minah tu.. kalau shopping.. mmg lama..
naik lenguh tunggu dia..
tp.. dah terlajak dia ikut aku.. takkan aku nak tinggal dia plak..
kena la ikut serta.. kemana saja..

dan... sebab tunggu lambat sangat..
aku pun terpengaruh membeli sama..
even.. takder guna sgt benda alah tu semua..

nak tau apa yang ada dlm plastik warna oren tu??
kalau anak aku.. dia cakap.. warna jingga (baca dalam bahasa baku..)

no. 1.. penapis..
nak watper benda alah ni wei??
bukan takder kat umah..
ada.. tapi.. dah murah.. rembat jerk la..

ke 2 plak..
sudip..
sudu plastik..
dan sudip plastik..
ehh... dari mana plak tetiba ada sikat rambut ni??

then.. ke 3...
orang panggil apa benda alah ni ek?
parut ek?? pemarut? entah..
aku pun tak tau..
ada gak termasuk dalam plastik jingga tuh..

dan..
korang tau tak???
semua barang tu berharga RM1 setiap satu..
murah khan??
tu sebab la aku rembat..
ahaks..


p/s... nak buka poser ngan apa ek ari ni??? eemmm....



You Might Also Like

1 007 comments

Flickr Images

Follow Us