Assalamualaikum..

Assalamualaikum..

Apa Khabar Semua...

Apa Khabar Semua...

**Nak tepek menu gak ker?? Ek eleh...**

10:55:00 PG

Petang semalam..
aku dah plan nak masak apa kan untuk berbuka..
then..
aku mmg buat ar.. sama cam dalam perancangan ar...

Menu pertama yang aku ronggeng kat dapur semalam adalah..

Roti Gulung Sosej.. ahaks..
bila aku tanya.. sedap tak B??
mr. hb cakap... boleh la...
aik.. boleh jerk? mentang2 la dia tak berapa suka makan benda alah tu semua..
tapi.. aku tengok.. si kecik Adam tuh.. berselera jerk dia makan..
kira sedap la tuh.. rangup jerk..
kalau tak sedap.. dia dah awal2 sound.. buweekkk.. tak sedap..

guna roti breakthrough...
gelek sampai nipis..

masukkan sosej ayam Ramly...
then.. gulung..
selamkan dalam putih telur...

golek2 dalam serbuk roti..

ni rupa roti sebelum digelek dalam serbuk roti..

selam jerk dalam minyak panas..
tapi.. guna minyak jagung tau..
lebih sihat kan..

tada...
dah siap..
dapat la nam biji..

ni plak..
sup tulang dalam periuk..
sedap..
lebih sedap dari pasar ramadhan..
tapi..
aku just ambik kuah jerk..
aku makan ngan bihun sup..
letak sayur banyak2...
janji menyihatkan..

owh.. lupa.. request from mr. hb... cempedak goreng..
tak snap la plak pic dia..

so... angkat tangan... sapa nak resepi??? hehehehe...





You Might Also Like

3 007 comments

Flickr Images

Follow Us