Assalamualaikum..

Assalamualaikum..

Apa Khabar Semua...

Apa Khabar Semua...

Bila la.. nak sedar diri nih...

8:11:00 PG

Semalam kiranya aku cam ada kesedaran la sikit bila banyak baca kejayaan org..bukan org2..itu patung kat tengah sawah... kejayaan mereka bila ambik Herbalife.. aku dengan berkobar-kobarnya pergi ke pantry dan terus bancuh HL.. shake..shake.. uweeekk... kenapa tak sedap ek? tapi dah bancuh.. minum la sampai habis...

kalau ikutkan menu... sampai petang kiranya dah berjaya la misi aku.. tapi bila dah malam... aku goreng ikan keli.. fuhh.. sedap tuh.. mmg peberet aku tuh... nak makan ker tak nak.. nak makan ker tak nak.. cewah.. berkira-kira la plak.. padahal dalam kepala dah mmg nak makan.. tunggu jerk hubby abis solat maghrib...

mula-mula cedok separuh senduk jerk.. ikan keli goreng ngan nasi setengah senduk.. tambah lak ulam timun ngan terung cicah sambal tempoyak.. meleleh beb... sedar tak sedar.. aku tertambah lak sesenduk lagi nasi... dengan tak sengaja beb... fuh.. so, misi aku semalam nak minum shake utk dinner burn begitu saja...

pagi ni kira nak start balik laa.. dah minum shake pun kul 7.30 pg tadi... tapi dah beli 2 ketui kuih dah.. ala.. depan opis ni ada pasar tani daa.. walaupun kecik jerk pasar tani nih.. makanan mmg banyak.. ada stall apam balik, sate, kebab, kopok lekor, kuih muih dan kepek yang macam2 gaya, air asam boi, cendol, soya... slurrp... sedap... dan yang paling happening kat sini adalah stall jual mihun dan mee yang dimasak beraneka variasi seperti mee dan bihun sup, mee rebus, laksa, mee kari, lontong, soto, nasi lemak, pulut kuning+rendang ayam dan daging... camna aku tak gumuks??? ada gak la stall jual buah2han.. tapi kureng la plak menarik minat aku... hehehe.. dan ada gak yang jual daging...ala.. betul2 depan opis nih... mmg tiap2 minggu.. kat sini la kami habiskan duit... ala... seminggu sekali jo....

so, moral of the story... aku kena betul-betul disiplin untuk menjayakan rancangan aku untuk terus nikmati shake HL nih.. walaupun rasa tak sedap pada tekakku.. mintak-mintak la aku dapat habiskan beberapa botol lagi yang dok bertenggek kat atas peti ais umah tuh... dah kurus dah peti ais tu aku tengok.. hehehe...

You Might Also Like

0 007 comments

Flickr Images

Follow Us