Assalamualaikum..

Assalamualaikum..

Apa Khabar Semua...

Apa Khabar Semua...

Masakan bersama Chef Pearls...

8:51:00 PG

Okay... ini masakan pada hari minggu.. (Ahad).. NASI GORENG POYO.. mmg poyo ek... senang jerk...

Aku bangun pagi.. semua orang takder.. ada anak teruna aku jerk.. hubby aku kerja...

So, aku masak nasi 2 pot... bila nasi dah masak.. aku goreng jerk.. utk makan berdua ngan si kecik...

aku potong bawang kecik.. tumis.. pastu masukkan kubis yang dihiris halu dan kacang botol 2 biji... dihiris halus gak.. lada besar.. dibuang buji dan dihiris halus.. bila dah layu.. pecahkan telur..





Yang putih atas nasi tu adalah perancah makanan kat bawah nih.. dan yang merah2 tu.. serbuk cili...



dan aku gunakan kicap kat bawah ni sebagai penambah rasa selain garam...








You Might Also Like

0 007 comments

Flickr Images

Follow Us